torstai 1. tammikuuta 2015

Tervetuloa 2015

Olen valmis. Uuteen vuoteen ja sen tuomiin uusiin haasteisiin.
Vanhan vuoden alle vedetty viiva ja se on summattu,  uusi tyhjä sivu käännetty esille.

Vuosi 2014 sisälsi paljon.
Suurin muutos elämään tuli koiran muodossa.

 Anni on tuonut elämään iloa, vastuuta, kärsivällisyyttä, huumoria, uuden kielen alkeiden opettelun, liikuntaa, säännöllisyyttä, hetkessä elämistä, kiittämistä, kehumista, onnistumisen iloa, pitkää pinnaa, rakkautta, luottamusta, sitoutumista.




















Vuosi on tuonut mukanaan tarpeen sukeltaa omaan itseeni ja etsiä todellista minää. Sen huomaaminen että on ollut itseltään melkoisen hukassa, on ollut tärkeä huomio ja matka itseen alkoi siis vuonna 2014.
Sillä matkalla olen edistynyt jonkin verran. Lapsuuteen takaisin meneminen, kipeiden asioiden nostaminen pintaan ja niiden käsittely on ollut raskasta, antoisaa, kipeää, surullista ja helpottavaa. Vaikeaksi sen on tehnyt se, ettei sitä ihmistä, jonka kanssa näitä asioita pitäisi käydä läpi, ole enää. Pitää jutella ja haastatella sellaisia ihmisiä, jotka äitini tunsivat ja joiden kanssa äiti on puhunut asioistaan ja tunteistaan. Olen käynyt läpi valokuvia ja niiden nostamia muistoja ja tunteita. Olen opetellut antamaan anteeksi, äidilleni, isälleni ja itselleni. Olen yrittänyt  ymmärtää äitiäni ja itseäni.



Olen opetellut tuntemaan itseäni, sitä todellista minää, pohtinut millainen ihminen minä olen, mitkä asiat minulle ovat tärkeitä, mistä minä pidän, mitä haluan ja toivon, millaiseksi haluan tulla.





Olen tutustunut uusiin ihmisiin, joista toisista on muodostunut kovinkin tärkeitä ja rakkaita ystäviä, toiset jääneet tuttaviksi, mutta miellyttäviksi sellaisiksi.

Olen voittanut muutaman pelkoni, ainakin osittain.

Olen saanut aikaan valmista ja tuntenut onnistumisen iloa, oppimisen vaikeutta.

 Sellaista opetti viime vuosi. Innolla odotan mitä tämä vuosi tuo mukanaan :)



2 kommenttia:

  1. Kuulostaa aivan mahtavalta. Samojen asioiden kanssa painiskelet kuin minäkin. Jotenkin tuohon tekstiisi on niin helppo samaistua.
    Toivotan oikein mukavaa uutta vuotta 2015. Tehdään tästä meidän elämämme vuosi!

    VastaaPoista
  2. Samoin toivon oikein mahtavaa uutta vuotta myös sinulle. Toivon myös hienoa sukellusta itseesi, helppoa se ei aina ole, mutta kannattaa kuitenkin. Eiköhän tästä tule ainakin jollain tasolla elämäni vuosi. Uskon että näin on myös sinun kohdallasi. Onneksi ollaan vahvoja, hienoja persoonia, se jo kantaa kauas.

    VastaaPoista